7 نکته ساده و مهم برای داشتن شکم صاف
مسعود عیسی نژاد

تناسب اندام یکی‌ از اهداف مهم برای زندگی‌ سالم و همینطور عامل مهمی‌ برای داشتن اعتماد به نفس است. شاید در بین همه عضلات و اندام بدن داشتن شکم صاف خواسته بسیاری از افراد است. اکثر افرادی که ورزش می‌کنند داشتن شکم صاف را یکی‌ از اهداف مهم خود قرار می‌دهند. در این مطلب به ۹ ورزش ساده و نکاتی‌ در مورد سبک زندگی‌ پرداخته شده است که برای داشتن شکم صاف کمک بسیار زیادی می‌کند.

۱. فرم بدن خود را اصلاح کنید

سعی‌ کنید که همیشه صاف بایسیتد و بنشینید. خمیده راه رفتن و نشستن از عوامل مهمی‌ است که منجر به تغییر دادن فرم شکمی می‌شود و آن را بزرگتر نشان می‌دهد. صاف ایستادن به این معنا است که گوش شما باید در یک خط با شانه‌ها قرار بگیرد و از خمیده ایستادن روی زانو نیز پرهیز کنید.

۲ . به تمرین دادن کل عضلات بدن فکر کنید

در یک برنامه ورزشی، سعی‌ کنید و به یاد داشته باشید که تمرکز زیاد روی تمرینات ماهیچه شکمی شما را از انجام سایر تمرینات غافل نکند. به یاد داشتن این نکته مهم است که عضلات مختلفی‌ با عضلات شکمی شما در ارتباط هستند، مثل عضلات پهلو، کمر، فیله، عضلات ماهیچه ران و همینطور دست؛ در نتیجه برای داشتن شکم صاف تمرینات با وزنه جهت تقویت تمام عضلات بدن بسیار ضروری است.

۳.  تمرین راندن قایق کانو

مستقیم بایستید و پاهای خود را باز کنید؛ کمی‌ بیشتر از عرض شانه. انگشتان خود را در همدیگر قفل کنید. یک نفس عمیق بکشید و سپس دست و شانه و کمر خود را به سمت چپ بچرخانید. درست مثل این که دارید قایق یک نفره می‌رانید، در عین حال زانوی چپ خود را از زمین بلند کنید، حالا مشابه این حرکت را به سمت راست انجام دهید و این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

۴. تمرین لگد گربه

مستقیم بسیتید، داستان خود را مثل بال هواپیما باز کنید. حالا در یک زمان با پای راست به جلو یک لگد مستقیم بزنید به نحوی که زاویه پا با زمین به ۹۰ درجه نزدیک شود،  در همین زمان نیز دستان خود را سریع در جلوی صورت ببندید. همین حرکت را با پای مخالف انجام دهید با ریتم نسبتا سریع برای ۲۰ بار.

۵. تمرین پیلت زیپی

پاهای خود را جفت کنید و مستقیم بایستید، حالا انگشتان خود را در هم قفل کنید و به سمت پایین بکشید. در همین حال روی انگشتان پا رفته و تا جایی‌ که می‌توانید بدن خود را صاف به سمت بالا کشش دهید و در این حالت چند نفس عمیق بکشید. این بالا و پین رفتن را ۲۰ بار تکرار کنید.

۷. اصلاح رژیم غذایی

انجام تمرینات شکمی بسیار مهم است اما اگر به همراه اصلاح رژیم غذایی نباشد تاثیر زیادی نخواهد داشت. اگر چربی‌ دور ماهیچه شکمی را گرفته باشد حتی اگر که ماهیچه شکمی شما قوی باشند قابل دیده شدن نیستند. اصلاح رژیم غذایی به همین منظور بسیار مهم است. از خوردن غذاهای فست فود و سس زیاد به طور کامل پرهیز کنید. هیچ سودی نه از نظر مالی و نه برای سلامتی در این غذاها وجود ندارد، مصرف انواع گوشت را کم کنید و بیشتر حبوبات و غلات را به عنوان منبع پروتئین مصرف کنید.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها