واقعیت در مورد اثر بخشی رژیم سه هفته‌ای

رژیم سه هفته‌ای کمک می‌کند که بیشتر از 5 کیلو وزن کم کنید!
مسعود عیسی نژاد

اخیرا تبلیغات زیادی در مورد اثر بخش بودن سریع رژیم سه هفته‌ا‌ی روی کاهش وزن به وجود آمده است، همین موضوع را با متخصص تغذیه خود مطرح کردیم و از او در مورد این رژیم کاهش وزن پرس و جو کردیم. نتایج واقعا جالب است!

شاید بتوانید در طول سه هفته یک سریال تلویزیون را از ابتدا تا انتها تماشا کنید، به باشگاه ورزشی بروید و تمرینات ورزشی شروع کنید  یا حتی شروع به دویدن کنید ولی‌ کم کردن میزان قابل توجهی‌ از وزن فقط در طول سه هفته واقعی به نظر نمی‌رسد. این تبلیغات در مورد رژیم سه هفته‌ا‌ی که بیان می‌کند می‌توانید میزان زیادی چربی‌ مقاوم را در طول زمانی ۳ هفته بسوزانید معمولا همراه تصویرهای شگفت آور از کسانی‌ است که عکس خود را قبل و بعد از رژیم نشان می‌دهند که به چه میزان وزن کم کردند.

وزن

این رژیم برای اولین بر توسط مربی‌ ورزشی و تغذیه طراحی شده به نام برایان فلت، در وبسایت این مربی‌ نوشته شده است که ان برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا ۴ تا ۵کیلو چربی اضافه در ناحیه شکم، باسن و پا را در مدت سه هفته کم کنید.

این رژیم شامل یک رژیم کم کالری با کربوهیدرات کم و همینطور دوره‌های فشرده نخوردن غذا (روزه) است. علاوه بر آن به فرد برنامه ورزشی و مکمل غذایی نیز داده می‌شود. در کل یک برنامه با جزییات است که به فرد می‌گوید دقیقا چه زمان و چه غذایی را به چه میزان بخورد؛ به همراه معرفی‌ تمرینات ورزشی که چربی‌ سوزی را سرعت بیشتری می‌دهند. 

اما سوال اصلی‌ در این بخش آن است که آیا واقعا این رژیم غذایی می‌تواند اثر گذار باشد؟

نکته منفی‌ در مورد این رژیم غذایی آن است که اطلاعات زیادی را در مورد اینکه چگونه این رژیم غذایی می‌تواند منجر به کاهش وزن شود در اختیار نمی‌گذارد. کالری بسیار پایین این رژیم غذایی به همراه ورزش شدید گمان می‌رود که یک عدم تعادل شدید انرژی ایجاد کند تا بدن چربی‌ زیادی را صرف تامین انرژی کند که در نتیجه آن وزن فرد کم می‌شود. اما بدن به همین سادگی‌ عمل نمی‌کند. نکته مهم اول این است که در چنین شرایطی بدن مقاومت می‌کند، متابولیسم خود را کاهش می‌دهد تا انرژی کمتری صرف کارهای روزمره کند و نکته دوم اینکه در این شرایط نه فقط چربی بلکه ماهیچه نیز شکسته می‌شود تا صرف انرژی شود.

در کل دنبال کردن این رژیم غذایی و یه برنامه‌های غذایی مشابه از سوی متخصصین تغذیه توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای کاهش وزن دنبال کردن رژیم غذایی متعادل است و نشان داده شد افرادی که در طول زمان بیشتری وزن کم می‌کنند ثبات وزنی بیشتری دارند.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها