چهار نکته جدید برای چربی سوزی سریع در سال جدید
مسعود عیسی نژاد

چه با هدف بهبود سلامتی‌ کلی‌ بدن  یا لاغر شدن باشد، سوزاندن چربی‌ اضافه کار دشواری به نظر  می‌رسد. ورزش و رژیم غذایی دو فاکتور بسیار مهم در رسیدن به این هدف هستند، اما نکات مهمی‌ دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند روی وزن فرد و چربی‌ سوزی اثر گذار باشند. دانستن این نکات به شما کمک زیادی می‌کند که به روند کاهش وزن خود سرعت بیشتری دهید و نتیجه گیری بهتری داشته باشید.

در این مطلب متخصص تغذیه ما نکات بسیار مهمی‌ را با شما در میان گذاشته است که چربی‌ سوزی را در شما آسان‌تر می‌کند.

۱ .شروع به تمرین مقاومتی  با وزنه کنید

تمرینات مقاومتی به نوعی از حرکت ورزشی گفته می‌شود که در آن عضلات شما درگیر انقباض شود. این تمرینات حجم و قدرت عضلات را زیاد می‌کند. به طور کلی‌ در تمرین مقاومتی عضلات با بلند کردن وزنه درگیر انقباض می‌شوند. نتیجه مطالعات نشان داده است که تمرینات مقاومتی سبب کاهش میزان چربی‌ شکمی می‌شود حتی بیشتر از ورزش هوازی. از سوی دیگر این سبک تمرین همزمان با کاهش چربی‌ سبب بالا رفتن میزان حجم عضلانی می‌شود که در نتیجه آن سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌کند.

۲. افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی

بالا بردن مصرف پروتئین در رژیم غذایی از نکات بسیار مهم در رژیم کاهش وزن و موثر در چربی‌ سوزی  است. در حقیقت مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف بیشتر پروتئین با کاهش میزان بروز چربی‌ شکمی در ارتباط است. پروتئین سبب می‌شود تا در زمان کاهش وزن حجم عضلات حفظ شود و همینطور متابولیسم و سوخت و ساز بدن بالاتر باشد.

از سوی دیگر منابع پروتئین در رژیم غذایی سبب می‌شود تا فرد احساس سیری کند و همینطور سبب کاهش اشتها می‌شود که در نهایت این دو عامل سبب کاهش دریافت غذا و کالری است.

۳. سعی‌ کنید بیشتر بخوابید

زودتر به خواب رفتن و افزایش زمان خواب سبب می‌شود که چربی‌ سوزی افزایش پیدا کند و کاهش وزن روند بهتری داشته باشد. خواب کافی‌ با کاهش وزن در ارتباط است.  متخصصین بهداشت توصیه می‌کنند که هر فرد بالغ باید بین ۷ تا ۸ ساعت در شب خواب کافی‌ داشته باشید.

علاوه بر آن شواهد علمی‌ حاکی‌ از آن است که خواب ناکافی سبب برزو تغییرات هورمونی در فرد می‌گردد که نتیجه آن تغییر سطح هورمون گرسنگی و افزایش اشتها است که خطر چاقی را بالا می‌برد. از نکاتی‌ که می‌تواند به بهبود شرایط خواب کمک کند این است که در شب هنگام خوردن چای و قهوه را محدود کنید، استفاده از موبایل و تلویزیون را تا دیر وقت ترک کرده و عادت به مطالعه در زمان پیش از خواب کمک زیادی به بهبود کیفیت خواب می‌کند.

۴ به غذای خود انواع سرکه اضافه کنید

سرکه یک ماده غذایی است که می‌تواند فواید مهمی‌ برای سلامتی‌ داشته باشد. سرکه به بهبود سلامت قلبی عروقی و همینطور کاهش قند و کلسترول خون کمک ‌می‌کند. اما علاوه بر این فواید مصرف سرکه در رژیم غذایی منجر به افزایش چربی‌ سوزی نیز می‌شود. خوردن یک تا دو قاشق سرکه در روز کمک می‌کند تا وزن کم کنید، در کنار دنبال کردن رژیم غذایی.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها