13 کیلو کمتر، اما قویتر و ماهیچه‌ای‌تر
مسعود عیسی نژاد

یکی‌ از بهترین روش‌های آموختن، درس گرفتن از تجربه دیگران است. خاطرات و داستان کاهش وزن یکی‌ از مراجعین متخصص تغذیه ما بسیار آموزنده است.

همیشه به ورزش کردن علاقه داشتم. وقتی که نوجوان بودم عاشق فوتبال بازی کردن بودم و دو تا سه بار در هفته نیز به باشگاه ورزشی می‌رفتم. اما بعد از ورود به دانشگاه همه چیز عوض شد. انگیزه من برای انجام ورزش روز به روز کمتر و علاقه من به گذراندن وقت روی مبل و تماشا کردن برنامه تلویزیون و یا گذراندن وقت با دوستان و بیرون غذا خوردن بیشتر می‌شد. کم کم متوجه شدم که در حال از دست دادن ماهیچه و افزایش میزان چربی‌ هستم. در ابتدای سال وزن من به ۹۲ کیلو رسید و این همان لحظه‌‌ای بود که تصمیم گرفتم تا سبک زندگی‌ خود را تغییر دهم.

گام اول: تصمیم گرفتم که به مشاور تغذیه مراجعه کنم

اولین هدفی‌ که مشاور رژیم درمان برای من گذاشت این بود که باید در یک سال آینده ۵۰۰ کیلومتر بدوم و برای رکورد کردن آن به من یک اپلیکیشن موبایل را توصیه کرد. من از خودم اطمینان داشتم که می‌توانم از عهده این چالش بر بیام چون به دویدن و فوتبال بازی کردن در گذشته عادت داشتم. همینطور رژیم غذایی خود را با کمک مشاور تغذیه اصلاح کردم و غذاهای تازه را جایگزین فست فود و غذاهای آماده طبخ کردیم.

گام دوم: دویدن و تمرین با وزنه کلید اصلی‌ موفقیت است

بعد از حددو ۴ ماه داشتن برنامه منظم دویدن برای سه بار در هفته ۵ کیلو وزن کم کردم و در این زمان تصمیم گرفتم که نمی‌خواهم فقط لاغر شوم و هدف من این بود که بدن ماهیچه‌ای داشته باشم. برای همین تصمیم گرفتم که تمرینات با وزنه در باشگاه را شروع کنم.

هم اکنون که به انتهای سال نزدیک می‌شوم در حدود ۱۳ کیلو وزن کم کردم و به هدف خود که ۵۰۰ کیلومتر دویدن بود نیز رسیدم و خود را برای چالش جدید در سال جدید آماده کردم. بسیاری از دوستانم زمانی که رمز موفقیت را از من می‌‌پرسند جواب من این است که مشاوره درست بگیرید، به یاد داشته باشید که هیچ راه میانبری برای کاهش وزن وجود ندارد، با داشتن فعالیت ورزشی منظم و اصلاح عادت غذایی می‌توانید به موفقیت نزدیکتر شوید.

" معمولا در جلسات رژیمی‌ و کارشناسی مشخص می‌شود، افرادی که مشکل اضافه وزن و چاقی دراند به راحتی می‌توانند با کم کردن غذاهای پر کالری و پرچربی‌ بسیار راحت تر میزان کالری دریافتی خود را کم کنند. به صورت خلاصه می‌توان گفت که کم کردن کالری دریافتی از افزایش کالری سوزی بسیار راحت تر است. معمولا تغییرات رژیماولین قدم مهم در کاهش وزن است که باید با ورزش کردن منظم ادامه پیدا کند."

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها