روش‌های ساده برای بالا بردن تعداد گام‌ها
مسعود عیسی نژاد

سازمان جهانی‌ بهداشت توصیه می‌کند که در روز در حدود ۱۰ هزار قدم راه بروید. اگرچه که به نظر قابل انجام می‌رسد ولی‌ در واقع انجام آن برای بسیاری از افراد ناممکن است. اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید با آن میزان فعالیت روزانه خود را افزایش بدهید و بیشتر راه بروید خواندن این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

این روش‌ها به ظاهر خیلی‌ ساده هستند ولی‌ تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که سبب می‌شود تا فعالیت بدنی فرد به طرز بسیار خوبی‌ بالا برود

از مترو و یا تاکسی یک ایستگاه زودتر پیاده شوید

اگر از دسته افرادی هستید که با وسیله حمل‌و نقل عمومی به محل کار می‌روید می‌توانید خدمت بزرگی‌ به سلامت خود بکنید. تنها کافی‌ است که هر روز حتی برای یک ایستگاه از مترو یا اتوبوس زودتر پیاده شوید و مابقی مسیر را با قدم زدن طی‌ نمائید. با این کار سبب به گردش درآمدن خون در بدن می‌شوید که عملکرد فیزیکی‌ و ذهنی‌ شما را در محل کار بهبود می‌دهد و همینطور دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند و کمتر مریض خواهید شد

از آسانسور و پله برقی استفاده نکنید

در هر فرصتی که می‌توانید به جای استفاده از آسانسور و پل برقی از پله‌ها استفاده کنید. بسیار خوب است بدانید که بالا و پایین رفتن از پله‌ها از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. سبب تقویت قلب و عروق، تقویت عضلات کمر و ماهیچه‌ پا می‌شود و در کل هر بار بدن شما را قویتر می‌کند.

در هر فرصتی قدم بزنید 

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چند دقیقه در روز با تلفن با دوستان خود و همکاران صحبت می‌کنید. در این هنگام اگر امکان آن برای شما وجود دارد قدم بزنید و از پله‌ها بالا و پایین بروید. سعی‌ کنید که در محیط کار کمتر بنشینید و در زمان مطالعه  یا نوشتن این کارها را ایستاده انجام دهید.

در هنگام مسواک زدن راه بروید در منزل

صبح به جای اینکه با خواب آلودگی و بی‌ حوصلگی در جلوی آینه بایستید و مسواک بزنید سعی کنید که در منزل قدم بزنید، شاید میزان گام‌های شما کم باشد ولی‌ نکته مهم این است که خواب آلودگی را از شما دور می‌کند و در نتیجه برای داشتن روزی شادابتر آماده می‌شوید.

دورترین مغازه ممکن را برای خرید  انتخاب کنید

اگر که جز آن دسته از افرادی هستید که از مغازه محل تلفنی خرید می‌کنید دست از این کار بردارید، از پله پایین بروید به دورترین مغازه قدم بزنید و به منزل برگردید. با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی و استفاده از پله حد اقل ۲۰۰ کالری انرژی می‌سوزانید.

قرار با دوستان در خارج از منزل 

اگر قرار است که دوستان خود را برای چای یا قهوه بیرون ملاقات کنید سعی‌ کنید که حتما زودتر از زمان از منزل بیرون بروید و تا محیط کار پیاده روی کنید.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها