بهترین روش کنترل استرس کدام است؟ - تولینک
تمریناتی برای کاهش و کنترل استرس

بهترین روش کنترل استرس کدام است؟
مسعود عیسی نژاد

هر شخصی‌ روش خاص خود را برای مقابله با استرس و رسیدن به آرامش دارد مثلا برخی‌ افراد عادت‌های ناسالم دارند مثل پرخوری، خوردن شیرینیجات و همین طور نخوردن غذا و از سوی دیگر نیز عادات سالمی برای کاهش استرس وجود دارند مثل تمرکز کردن، کتاب خواندنیا گرفتن دوش آب سرد. اما شاید بهترین روش برای مقابل با استرس که فواید علمی‌ آن نیز به صورت مکرر در محافل علمی‌ به اثبات رسیده، ورزش کردن است.

متخصصین سلامت و تغذیه بارها تاکید داشته‌اند که در زمان ناراحتی‌ و استرس بدترین کار این است که به بدن خود اعتماد کنید چون از شما می‌خواهد که روی مبل دراز بکشید، یک پاکت چیپس را بغل و تلویزیون تماشا کنید. در مقابل آن ورزش شاید آخرین چیزی باشد که در هنگام حمله استرس به آن فکر کنید ولی‌ در حقیقت می‌تواند موثرترین روش در مقابله با استرس باشد. اما برای همه رفتن به باشگاه ممکن نیست یا حوصله آن را ندارند، جای نگرانی نیست در این مطلب به شما تمریناتی نشان داده شده است که با انجام آنها در منزل می‌توانید بر استرس خود غلبه کنید

۱ . تمرینات یوگا

هر حرکت یوگا را که بیشتر دوست دارید انجام دهید، یک موزیک آرام پخش کنید و تا جایی‌ که دوست دارید برای مدت ۲۰ دقیقه تا یک ساعت حرکت کششی و تعادلی یوگا انجام دهید.تنوع حرکت‌های یوگا به صدها نوع مختلف می‌رسد پس هر کدام را که بیشتر با آن احساس راحتی‌ دارید انتخاب کنید.

۲. استفاده از میله ابری ورزشی

از این وسیله برای زمان ریکاواری در ورزش استفاده می‌شود و همینطور برای دادن شکل مناسب به کمر و عضلات. اما این وسیله ارزان قیمت می‌تواند به کاهش استرس نیز کمک زیادی کند، علت این است که حرکت دادن جلو و عقب عضلات روی میله ابری سبب می‌شود تا جریان خون در بدن شما بهتر صورت پذیرد و از سوی دیگر با افزایش تمرکز شما روی این حرکت تمرینی ذهن شما از مسائل جانبی دور می‌کند و در نتیجه آن اضطراب و استرس شما کم خواهد شد.

۳. رقصیدن

شاید برای مردها کمی‌ ناشناخته تر باشد ولی‌ برای خانم‌ها می‌تواند هم ورزش باشد، هم فعالیت ضد استرس و شادی آور. موسیقی خود را پخش کنید و  برای چند دقیقه با آن برقصید. تحقیقات  انجام شده نشان می‌دهد که بعد از رقص سطح هورمون سروتونین در خون بالا می‌رود و از سوی دیگر التهابات داخل بدن را کم می‌کند، این دو عامل با هم به کنترل استرس و اضطراب کمک زیادی می‌کند.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها