توصیه تغییر رژیم برای کاهش وزن دایمی بر اساس علم

پنج راه کاهش وزن برای همیشه
مسعود عیسی نژاد

کاهش وزن کار سختی است. کاهش وزن و حفظ آن‌ حتی سخت‌تر هم است. اما اگر سعی‌ به لاغری دارید ناامید نباشید. اکثر مطالعات نشان داده است که لاغر کردن راز خاصی‌ ندارد. ما برای شما ۵ نکته که مربوط به غذا می‌شود بر اساس آخرین دانش خلاصه کردیم. دنبال کردن این موارد بسیار ساده است و شما را به سرعت به روند کاهش وزن و حس سلامت سوق می‌دهد.

۱.  صبحانه کافی‌ و مقوی میل کنید

بله، می‌دانیم که شما این را هزار بار شنیده اید که باید روز خود را با یک صبحانه متعادل شروع کنید. اما واقعا چقدر آن را انجام می‌دهید. یک مطالعه نشان داده است که مغز افرادی که صبحانه نمی‌خورند یا صبحانه کافی‌ نمی‌خورند نسبت به غذاهای پر کالری واکنش هیجانی تری نشان می‌‌دهد.

۲.  فیبر کافی‌ در برنامه غذای خود جای دهید

سعی‌ کنید که میزانی‌ فیبر دریافتی خود را افزیش دهید. ساده‌ترین راه برای کاهش اشتها و کم کردن وزن این است که معده خود را‌ پر نگاه دارید. این به این معنی‌ است که با مصرف فیبر زیاد معده شما پر می‌‌شود و شما کمتر احساس گرسنگی می‌کنید.

۳.  از نوشیدن هر چیزی غیر از آب، چای و قهوه پرهیز کنید

آب میوه و نوشیدنی‌های گازدار در حقیقت شکلات مایع هستند؛ یک نوشیدنی در حدود ۱۸ قاشق شکر دارد و ۳۰۰ کالری انرژی. حتی نوشیدنی‌های بدون قند هم نشان داده شد که به خاطره ترکیبات خاصی‌ که دارند موجب انباشت چربی‌ در بدن می‌شود.

۴. مصرف گوشت را کم کنید

تا حد امکان از مصرف انواع گوشت کم کنید. به جای گوشت از حبوبات، تخم مرغ، غلات مصرف کنید. این غذاها دارای کالری بسیار کمتر از گوشت هستند، چربی‌ کمتری دارند و تمام مواد مغذی و پروتئین‌های ضروری را به بدن شما می رسانند.

۵. مصرف لبنیات را افزایش دهید

رژیم شما باید سرشار از مواد لبنی باشد که حاوی کلسیم و ویتامین د هستند. این مواد مغذی برای سلامت استخوان و ماهیچه شما بسیار ضروری است. علاوه بر این لبنیات شما را مدت زمان طولانی سیر نگاه می‌دارد و سرشار از پروتیین است.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها