چگونه از دوچرخه ثابت استفاده کنیم؟
مسعود عیسی نژاد

ورزش مهمترین بخش از زندگی‌ شما است اگر قصد دارید سالم بمانید و وزن مناسب داشته باشید. شاید شرایط زندگی شهری اجازه ورزش در خارج از منزل را به همه ندهد، در این شرایط رفتن به باشگاه ورزشی انتخاب بسیار مناسبی است. اما بسیاری از ما برنامه مناسب برای ورزش در باشگاه نداریم، به ویژه اگر قرار بر این است که چند کیلو وزن کم کنیم. ترکیب تمرینات استقامتی و هوازی با هم بهترین راه کم کردن وزن و افزایش قدرت ماهیچه‌هاست. ولی‌ اینکه کدام ورزش هوازی بهترین نتیجه را می‌‌دهد سوال بسیاری از ما است.

متخصص تغذیه و ورزش ما برای شما یک توصیه بسیار شگفت انگیز دارد؛ به ویژه اگر تازه شروع به ورزش کرده‌اید و ماهیچه قوی برای دویدن طولانی مدت ندارید. به شما تکنیک انجام و بهترین راه را توصیه می‌کنیم.

دوچرخه ثابت

تمرین با دوچرخه ثابت می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد تا بیشترین کالری را در کوتاه‌ترین زمان بسوزانید. این ورزش مفرح خیلی‌ سریع شما را به هدف نزدیک می‌کند. دوچرخه ثابت ضربان قلب شما را افزیش و گردش خون را سرعت می‌دهد.

برای نتیجه گیری بهتر ۲۰ دقیقه در ابتدای تمرین دوچرخه بزنید تا پس از آن بدن شروع به چربی سوزی در ادامه تمرین کند. هدف شما باید حفظ ضربان قالب بالاتر از ۱۲۰ باشد اگر می‌خواهید وزن کم کنید. ما روش اینتروال را توصیه می‌کنیم. با این تمرین در حدود ۲۵۰ کالری در ۲۰ دقیقه می‌سوزانید.

۳ دقیقه اول فقط گرم کنید

۲ دقیقه با حد اکثر توان رکاب بزنید

۳ دقیقه با توان ۶0 درصدی.

۲ دقیقه توان حداکثری

۱ دقیقه آرام رکاب بزنید

۳ دقیقه توان حداکثری

۵ دقیقه توان ۶۰ درصدی

۱ دقیقه توان حداکثری

حتما بعد از این ۲۰ دقیقه ۵ دقیقه سرد کنید و با توان ۳۰ درصدی رکاب بزنید. حتما بعد از چند جلسه طول زمان رکاب زدن را افزایش دهید با استفاده از الگوی اینتروال مشابه.

,

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها