3 قدم مهم برای شروع کاهش وزن - تولینک
با این تغییرات شاید به رژیم هم نیاز نداشته باشد

 3 قدم مهم برای شروع کاهش وزن
مسعود عیسی نژاد

اطلاعات و جزئیات زیادی برای کمک به کاهش وزن وجود دارد مثل برنامه‌های غذای بسیار مفید و تمرینات ورزشی  اما شاید اولین و مهم‌ترین قدم تغییر سبک زندگی‌ است. ابتدا خود را آماده داشتن یک برنامه غذایی کنید، مثل ورزشکاری که همیشه ابتدای تمرین باید گرم کند. ۳ قدم مهم که به شما کمک می‌کند تا در مسیر سلامتی و کاهش وزن اضافه قرار بگیرید توسط متخصص تغذیه ما در اینجا برای شما خلاصه شده است.

کمتر خارج از منزل غذا میل کنید

زندگی‌ در شهر بزرگ ما را به سمت غذا خوردن در خارج از منزل سوق می‌دهد، به نحوی که برخی‌ افراد هر روز در رستوران غذا میل می‌کنند  یا از بیرون غذا سفارش می‌دهند. نکته مهم اینجا است که حتی بهترین رستوران‌ها برای طبخ غذا از چربی‌ و مواد نه چندان با کیفیت استفاده می‌کنند. به علاوه این که با خرج در رستوران‌ها شما کمتر می‌توایند برای منزل خرید غذای سالم کنید، پس از هر دو طرف آسیب می‌بینید.

تعداد زمان غذا خوردن در خارج از منزل را کم کنید. شاید این خیلی‌ مهم‌تر از هر برنامه غذای است و اثر شگفتی در کاهش دریافت کالری شما خواهد داشت.

زمان خرید به هیچ وجه تنقلات نخرید

مصرف کردن تنقلات پر انرژی و کم مغذی برای بسیاری از ما عادت است. مهم نیست اگر هر چند وقت یک بار مثلا ۲ تا ۳ بار در ماه از این مواد غذای مصرف کنیم. ولی‌ این مواد نباید هیچ جایی در سبد خرید شما داشته باشد. پروتئین، سبزی و میوه را در اولویت قرار دهید. 

کالری صبحانه را به ۳۰۰ کالری و نه بیشتر برسانید

تحقیقات نشان داده که ۳۰۰ کالری بهترین میزان کالری است که شما باید مصرف کنید، نه کمتر و نه بیشتر. این میزان کالری به شما انرژی‌ لازم و مواد غذای کافی‌ می‌رساند.

مثال یک صبحانه با این میزان کالری: دو کف دست نان‌ سنگک، یک قوطی کبریت پنیر کم نمک، ۳ عدد مغز گردو، یک لیوان آب پرتقال خانگی یا چای بدون شکر، و یک قاشق مربا خوری مربا.

 

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها