بهترین رژیم لاغری با غذاهای سالم
مسعود عیسی نژاد

 اگر می‌خواهید لاغر شوید نیاز به معجزه نیست، غذاهایی این لیست همه آن چیزی است که نیاز دارید. می‌توانید سبد غذایی خودتان را به غذاهای مغذی تغییر بدهید؛ غذاهایی که تاثیر مثبتی روی سلامت شما بگذارد.

کوس کوس

کوس کوس نوعی غله است که سرزمین مادری آن آفریقا محسوب می شود؛ دارای فیبر بسیار بالا و در عین حل سرشار از پروتئین است و در نتیجه یک راه حل بسیار مناسب برای کمک به لاغر کردن است. از این غله می‌توانید در سالاد، سوپ  یا به عنوان بخش اصلی‌ وعده غذای مصرف کنید چون حجم زیادی دارد و شما را سیر می‌کند.

انواع توت ها

به دنبال میوه‌ای هستید که همیشه به سلامت و شادابی شما کمک کند. توت‌ها سر شار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که بسیار به چربی‌ سوزی و دفع سموم از بدن کمک می‌کنند. همچنین این میوهای کوچک خوشمزه به بازسازی بعد از ورزش و کم کردن درد ماهیچه‌ها کمک می‌کنند که سبب افزایش نتیجه بخشی ورزش می‌‌شود.

ماهی‌ سالمون یا دریای آزاد

می‌خواهید به جنگ گرسنگی بروید و لاغر بمانید؟ تا می‌توانید ماهی‌ سالمون را در برنامه غذای خود قرار دهید. این ماهی‌ روغنی حاوی مقادیر بسیار زیاد امگا ۳ است، که به طراوت پوست و کاهش کلسترول کمک می‌کند و از سوی دیگر سبب ایجاد حس سیری برای طولانی مدت در شما می‌‌شود؛ در نتیجه میل شما را برای خوردن تنقلات کم می‌کند.

سیر

از این ماده فوق‌العاده‌ تا می‌توانید به هر غذای خود اضافه کنید. سیر به کبد کمک می‌کند که از بدن سم زدائی کند، و آلیسین موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع است. آووکادو به بدن شما کمک می‌کند که با ساختن ترکیبات مهمی‌ مواد مضر را از بدن خارج کند. نکته مهم دیگر این است که مصرف آووکادو باعث می‌شود که معده شما پر باشد و شما کمتر احساس گرسنگی کنید؛ یعنی‌ کمتر خوردن تنقلات و کمک به لاغری.

تخم مرغ

غذای تاریخی‌، ارزان و سرشار از مواد مغذی لازم برای بدن. تخم مرغ آب پز شاید از بهترین غذاهای است که باید هفته‌ا‌ی ۳ تا ۴ بار مصرف شود. این غذا سرشار از پروتئین خالص و ضروری بدن است و بر خلاف باور عمومی به ویژه در نژاد ایرانی‌ سبب افزایش کلسترول نمی‌شود و بلکه به افزایش چربی‌‌های مفید در خون کمک می‌کند. تخم مرغ  آب پز با کمی‌ نمک، فلفل و روغن زیتون ر ابا سالاد ترکیب و از خواص این غذای جادویی لذت ببرید. شما را سیر نگاه می‌دارد و خیال شما را از مصرف کافی‌ پروتئین راحت می‌کند.

کلم بروکلی

سبزیجات سبز تیره مثل کلم بروکلی باید اولویت شما در برنامه غذای روزانه باشد؛ به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن هستید. هر آنچه در طول روز سموم از محیط پیرامون  به داخل بدن شما رفته با مصرف این سبزیجات خنثی می‌شود. پس از مصرف این مواد  خوش مزه غافل نشوید.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها