5 ورزش کاردیو پر کالری سوز که در منزل می‌توانید انجام دهید

چگونه در خانه لاغر شویم؟
مسعود عیسی نژاد

زندگی روزانه شاید وقت کافی به ما نمی‌دهد؛ به این علت شاید زمان لازم  برای شرکت در باشگاه ورزشی را نداشته باشم. ما به شما یک راه حل عالی پیشنهاد می‌کنیم که هم سالم مانده و هم به اندازه رفتن به باشگاه در منزل کالری بسوزانید. در این مطلب با ۵ ورزش کاردیو که در خانه می‌توانید انجام دهید و کالری سوزی بالایی دارند، آشنا شوید. 

۱. پرش ژاک

پشت سر هم با پاهای باز شده بپرید و دستان خود را به سمت بالا باز کنید و این کار چندین‌ و‌ چند بار انجام دهید. این حرکت ورزشی در ۱۰ دقیقه، حدود ۱۰۰ کالری می‌سوزاند، و نیاز به هیچ مهارت و وسیله ورزشی ندارد، تنها چیزی که نیاز دارید یک کفش ورزشی است و یک زمین!

اگر به باشگاه می‌روید پرش ژاک را می‌توانید با سایر برنامه‌ها ورزشی ترکیب کنید، برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در هر ‌ست، مثلا بعد از تردمیل یا طناب زدن.

پرش ژاک

۲. طناب زنی‌

همه این کار را بلدیم؛ از روی طناب بپرید، در حالی‌ که آن را به سرعت می‌چرخانید. این حرکت در حدود ۲۲۰ کالری در ۲۰ دقیقه می‌سوزاند. طناب  یک  وسیله ورزشی  بسیار ارزن است که به راحتی‌ قابل حمل‌و نقل است و به هیچ مهارت خاصی‌ نیز ندارد. برای بهتر شدن سعی‌ کنید، سرعت  و زمان طناب زدن را به تدریج زیاد کنید، حس بسیار خوبی‌ خواهید داشت.

۳. دویدن در جا

دویدن درجا

دویدن در جا یعنی‌ دویدن در سر جایی که هستید، بدون حرکت به جلو، از این ساده‌تر! یک حرکت بسیار ساده و در همه جا قابل انجام است؛ ضربان قلب را  بالا می‌برد و یک روش عالی‌ برای گرم کردن بدن قبل از تمرین است. به اندازه دویدن در فضای باز ساده نیست ولی‌ فشار لازم را دارد. برای لذت و اثر بیشتر در حال دویدن دستان خود را در جهت مختلف حرکت دهید.

۴. برپیز

برپیز

این حرکت شامل یک اسکوات تا زمین، یک بار شنا، و سپس پرش در جا به سمت بالا است. این حرکت باعث سوزاندن بیش از ۱۰۰ کالری یا بیشتر در ۱۰ دقیقه می‌شود. برای این حرکت فقط یک کفش ورزشی و اراده لازم دارید.

۵. پرش اسکوات

پرس اسکوات

دست‌‌ها را پشت گردن قرار دهید و سپس هر چه بلندتر می‌توانید بپرید؛ این یک ورزش پلیمتریک است که ضربان قلب، سوزاندن کالری و توان عضلات پا را افزیش م‌دهد، و هر کسی‌ از توان آن بر می‌آید.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها