چگونه استرس نداشته باشیم ؟ - تولینک
فعالیت بدنی راه مناسبی برای غلبه بر استرس است

چگونه استرس نداشته باشیم ؟
مسعود عیسی نژاد

اگر مثل بقیه ما در شهر بزرگ زندگی‌ می‌کنید، داشتن استرس بخشی از زندگی‌ شما شده است. نتایج استرس را در زندگی‌ و روی بدن خود حس کرده‌ایم، مشکلاتی مثل سر درد، بی‌ خوابی‌، افزایش وزن، درد ماهیچه، و بی‌ حوصلگی. جلوگیری از استرس غیر ممکن است، اما این که یاد بگیریم چگونه با استرس مبارزه کنیم، به بهبود زندگی و حتی به کاهش وزن هم کمک می‌کند. بهترین راه مبارزه با استرس ورزش است.

وقتی‌ استرس داریم معمولا شروع به دعوا با همکار یا همسر خود می‌کنیم یا در هنگام رانندگی‌ شروع به ایجاد مشکل می‌کنیم. چنین رفتارهایی به شما کمک می‌کند تا به استرس غلبه کنید و علت این است که بدن شما واکنش نشان می‌دهد. پس به جای خالی کردن نیرو به این سبک ورزش کنید؛ راه‌های مختلفی‌ و ورزش‌های متفاوتی به غلبه بر استرس کمک می‌کند.

فعالیت‌های برنامه ریزی نشده مختلف انجام دهید: به عنوان مثل حیاط را جارو بزنید، دوچرخه سواری‌ کنید، با دوست خود قدم بزنید، ماشین خود را بشوئید یا هر گونه فعالیت دیگری که ذهن شما را از مشکلات روزانه دور کند. ورزش‌های کاردیو بسیار به غلبه بر استرس کمک می‌کنند. ضربان قلب شما به خاطر استرس بالا می‌رود و یک تمرین مناسب به شما کمک می‌کند که از شر استرس خلاص شوید. برخی‌ از این ورزش‌های کاردیو شامل موارد زیر است:

ورزش اینتروال: سخت کردن و آسان کردن تمرینات یک راه بسیار عالی‌ برای آوردن فشار ورزشی روی بدن است که بسیار به غلبه بر استرس کمک می‌کند.

ورزش ایروبیک پر فشار: ورزش ایروبیک مثل سیرکویت با حرکات بسیار سریع ذهن شما را برای مدت زیادی درگیر خود می‌کند؛ علاوه بر این که بدن شما را بهبود می‌دهد.

ورزش کاردیو: ورزش کاردیو کلاسیک مثل دوچرخه سواری و دویدن کالری زیادی می‌سوزاند و در این حال به شما کمک می‌کند که برای دقایقی از مشکلات زندگی‌ خارج شود.

فعالیت بدنی ذهنی‌

انجام ورزش‌های کاردیو و استقامتی اگر چه بسیار مفید اما انجام هر روز آن به توان بالا و شاید برای بسیاری افراد به وقت کافی‌ نیاز دارد. فعالیت‌های بدنی دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به برطرف کردن استرس بسیار کمک کند مثلا یوگا؛ یک ورزش بسیار عالی برای ریلکس کردن ذهن و بدن است.

چند نکته برای اینکه این فعالیت‌ها برای شما ساده‌تر شوند؛ زمان‌های کوتاه‌تر برنامه ریزی کنید مثلا روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش. همین طور بر اساس توان خود یک ورزش ساده انتخاب کنید و به سراغ برنامه‌های پیچیده نروید. اگر مدت‌ها ورزش نکردید، ثبت نام در یک کلاس ورزش سخت مثل کیک بکس و مثل آن اشتباه است. با پیاده روی، رفتن به کلاس ورزش ایروبیک و یوگا شروع کنید.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها