اگر اراده آهنین ندارید و باید وزن کم کنید این مطلب را بخوانید

کاهش وزن سریع با ۳ راه حل ساده
مسعود عیسی نژاد

راه‌های بسیار زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. اما اکثر آنها سبب ایجاد گشنگی و نارضایتی در شما خواهد شد. پس اگر اراده آهنین ندارید و گشنگی شما را عصبانی‌ می‌کند ما به شما ۳ راه بسیار کارآمد برای کاهش سریع وزن توصیه می‌کنیم. انجام این روش به کاهش اشتها، کاهش سریع وزن بدن بدون، احساس گشنگی و بهبود سلامت و سوخت و ساز به شما کمک می‌کند.

 از خوردن قند ساده و نشاسته پرهیز کنید

اولین و مهم‌ترین نکته کاهش وزن  پرهیز از مصرف قند ساده و نشاسته تا حد ممکن است. این‌ها غذاهایی هستند که سبب ترشح بالای انسولین در بدن می‌‌شوند که هورمون اصلی‌ ذخیره کنند چربی‌ در بدن است. وقتی‌ انسولین بالا می‌رود، چربی‌ خیلی‌ راحت‌تر به بافت چربی‌ وارد می‌شود چون انسولین فقط روی کربوهیدرات اثر می‌گذارد. زمانی‌ که انسولین در بدن کم می‌شود، بدن شروع به سوزاندن چربی‌ می‌کند. در بسیاری افراد پرهیز از مصرف قند ساده و نشاسته حتی در یک هفته به کاهش حدود ۳ تا ۴ کیلو وزن نتیجه داده است. در نتیجه پایین نگاه داشتن سطح انسولین در خون به سوزاندن چربی‌ و کاهش اشتها کمک می‌کند.

 مصرف بیشتر پروتئین، چربی‌ و سبزیجات

سعی‌ کنید در هر وعده غذایی یک منبع پروتئین قرار دهید و همچنین چربی‌ و سبزیجات با نشاسته کم. داشتن یک چنین ساختار غذایی سبب کاهش مصرف کربوهیدرات می‌شود. برای منابع پروتئین خوب می‌توانید از گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی‌، تخم مرغ، غذاهای دریایی‌ میل کنید. پروتئین کافی‌ به ویژه از منابع کم چرب مهمترین بخش از رژیم غذایی است. مصرف کافی‌ از این غذاها سوخت‌وساز بدن شما را افزایش می‌دهد. از سمت دیگر پروتئین، اشتهای شما را کنترل و میل به مصرف قند و نشاسته را کم می‌کند.

از سبزیجات با نشاسته کم می‌توانید به سراغ این لیست بروید:

کلم بروکلی، گل كلم، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم، برگ چغندر ، کاهو، خیار، کرفس

برای مصرف چربی‌ کم ضرر از روغن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو استفاده کنید. در حدود دو تا ۳ وعده حتما چربی‌ در غذای خود مصرف کنید. به خصوص مصرف روغن زیتون و روغن نارگیل بسیار برای سلامت مفید است.

۳  بار در هفته ورزش با وزنه کنید

ورزش در این برنامه به اندازه مورد یک و دو مهم  نیست ولی‌ اثر بسیار زیادی خواهد داشت. ۲ تا ۳ بار در هفته به باشگاه بروید، کمی‌ نرمش کنید و سپس با وزنه کار کنید. کار با وزنه به ویژه در زمان کاهش وزن برای حفظ عضلات شما بسیار مهم است.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها