شکم صاف داشتن آسان است - تولینک
این برنامه ورزشی را ۸ هفته دنبال کنید

 شکم صاف داشتن آسان است
مسعود عیسی نژاد

غیر قابل انکار است که شکم صاف شاید مهم ترین نشان تناسب اندام باشد. ما در اینجا به چند نکته بسیار کاربردی اشاره می‌کنیم که شما را قوی می‌کند و همچنین کمک بسیار زیادی به داشتن شکم صاف خواهد کرد. توصیه ما به شما این است که این برنامه را ۸ هفته دنبال کنید و مطمئن باشید شگفت زده می‌شوید. شکم چند تکه به دست نمی‌آید یا با شما نمی‌ماند اگر همه ماهیچه ها شما قوی نباشد.

از تفاوت ماهیچه شکم و ابز (abs)آگاه باشید

بین ماهیچه شکم و ابز تفاوت زیادی وجود دارد. ابز شامل تنها ۴ عضله است که در زیر قفسه سینه واقع شده اما شکم شما ۱۱ ماهیچه دیگر هم دارد؛ تمرکز روی داشتن ماهیچه ابز قوی به معنی‌ داشتن عضلات شکمی قوی نیست. پس اگر شکم قوی و صاف می‌خواهید روی همه این ماهیچه‌ها تمرین کنید نه فقط ماهیچه ابز ، با این کار عضلات شما مدت بیشتری شکل خود را حفظ می‌کنند.

روی ماهیچه‌ها کوچک و بزرگ تمرین کنید

بدن شما شامل تعداد زیاد ماهیچه‌ها است و اشتباه رایج این است که افراد فقط روی یک نوع از ماهیچه‌ها تمرکز می‌کنند. مثلا علت اصلی درد کمر ضعف ماهیچه‌های کوچک تحتانی است نه فیله کمر. بهترین راه برای اطمینان از این مسٔله استفاده از وزنه آزاد مثل دمبل یا کتل بلز به جای کار با دستگاه سیمی است. این وزنه‌‎ها فشار را یکسان روی همه ماهیچه‌ها شما پخش می‌کنند.

مراقب فرم  بدن خود باشید

سبک زندگی‌ ما امروزه فرم بدنی را دچار مشکل کرده است، اما راه برای پیش گیری از آن وجود دارد، پس نگران نباشید. شانه‌ها و کمر خمیده در بهترین شرایط ظاهر شما را ناپسند می‌کند و در نتیجه شکم شما از آن چه واقعا هست بزرگتر به نظر می‌رسد؛ اما این اثر قابل تجدید و بهبود است. در هر حالتی هستید سعی‌ کنید که همواره صاف بنشینید یا در اکثر مواقع به ایستید تا این مشکل را در خود اصلاح کنید.

با قدرت تمرین را پایان دهید

اگر چه تمرینات قدرتی ممکن است بهترین راه چربی‌ سوزی نباشند اما تمام ماهیچه‌های پنهان شما را قوی می‌کنند، که این یعنی‌ بدن ماهیچه‌ای تر داشتن. از همه مهم‌تر این تمرینات شما را قویتر می‌کند، و استقامت شما را افزایش می‌دهد و این یعنی‌ چند پیروزی با هم.

 

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها