چه برنامه غذای بیشترین سود را برای شما دارد

بهترین رژیم برای لاغری و زندگی سالم
مسعود عیسی نژاد

خوشبختانه، در حال حاضر سالم بودن و لاغر شدن  وابسته است به انتخاب منطقی‌ غذا؛  که این تئوری به شدت هم مورد استقبال قرار گرفته است. هر تغییر حتی کوچک مثل خوردن میوه و سبزی بیشتر روی بهبود سلامت شما اثر دارد. برای این که مطمئن شویم که شما بیشتر از سایرین در جریان تازه‌ترین نکات برای سالم و لاغر بودن هستید، تعدادی از آن‌ها را برای شما اینجا جمع آوری کردیم.

 مصرف هر چه بیشتر حبوبات

به میزان زیاد از حبوبات در برنامه غذای روزنه خود جای دهید. حبوبات مثل لوبیا، عدس و نخود حاوی میزان بسیار بالا پروتئین و همچنین فیبر است. در حدود صد‌ها نو غذا بر پایه حبوبات وجود دارد و شما هیچ وقت از خوردن این مواد مغّذی خسته نمی‌شوید.

کمتر گوشت قرمز میل کنید

شما برای سالم بودن و دریافت مواد مورد نیاز بدن به گوشت به ویژه گوشت قرمز نیاز ندارید. پس اگر ترک خوردن آن برای شما سخت است، حداقل می‌توانید مصرف آن را به یک یا دو بار در هفته کاهش دهید. با کم مصرف کردن گوشت قرمز و جایگزینی آن با حبوبات و غلات یا سویا نه تنها گامی مثبت در جهت سلامت و لاغری بر می‌دارید بلکه میزان قابل توجهی‌ از هزینه سالانه که صرف خرید گوشت قرمز می‌کنید، کم خواهد شد. 

 رژیم منعطف رژیم محبوب سال است

همه ما یک یا دو غذا را بیشتر دوست داریم یا بدون شکلات و شیرین زندگی‌ برای ما بی‌ معنی‌ است. اگر جزو این دسته از افراد هستید نگران نباشید. نتیجه تحقیقات نشان داده برنامه غذایی که به فرد اجازه می‌دهد هر دو هفته یا هر ماه یک تا دو وعده از غذا را به میل خود انتخاب کند، از موفق‌ترین برنامه‌ها بوده است. حتما با کارشناس رژیم خود این موضوع را مطرح کنید.

 همه جا و در هر موقعیت می‌توایند فعالیت بیشتر داشته باشید

زندگی‌ شهری وقت کمی‌ به افراد می‌دهد تا ورزش کنند یا باشگاه بروند؛ اما راه‌های دیگر‌ی هم هست. هنگام رفتن به محل کار یا بازگشت از ماشین یا اتوبوس، یک تا دو ایستگاه زودتر پیاده شده و قدم بزنید. به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید، در محل کار به جای نشستن از میز ایستاده استفاده کنید و روزی چندبار حرکات کششی انجام دهید. همه اینها با هم میزان انرژی مصرفی شما را بالا برده و بدن شما را در شرایط بهتری نگاه می‌دارد.

 صبحانه یک هدف مهم در روز

نان، مربا و کره دیگر به عنوان صبحانه توصیه نمی‌شود. وقت کافی‌ برای میل کردن یک صبحانه سالم برای خود در نظر بگیرید. یا ساده تر، شب قبل صبحانه خود را آماده کنید. یک صبحانه سنتی مثل نان، پنیر و گردو بسیار عالی‌ است؛ تخم مرغ آب‌پز، آب‌پرتقال تازه، غلات صبحانه بدون شکر با شیر و بسیاری مثال‌های دیگر. مصرف صبحانه کامل از همان صبح شما را چند گام از دیگران جلوتر می‌‌اندازد.

 

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها