۴ توصیه برای کاهش خطر حمله‌ قلبی و سکته مغزی
تحریریه تولینک

طی‌ تحقیقات گسترده پزشکان سوئدی که به مدت ۱۰ سال بر روی ۳۰۰۰۰ زن انجام شده بود، عدم تغذیه سالم، سیگار کشیدن، مصرف الکل و عدم تحرک، علل اصلی‌ سکته بوده و کسانی که این موارد را رعایت کرده، بی‌ ام ‌‌ای خود را زیر ۲۵ حفظ می‌کردند، ۵۴ % کمتر از بقیه در معرض خطر سکته بوده اند. اما در این مطلب، به ۴ راه پیشنهادی دیگر توسط متخصصان برای پیشگیری از سکته خواهیم پرداخت:

  • فشار و قند خون خود را مرتب چک کرده و تحت کنترل نگاه دارید. 
  • در مصرف  نوع روغن‌ها دقت کنید. مصرف روغن زیتون، هسته انگور یا کنجد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را تا ۳۰ % کاهش می‌دهد.
  • از مرکبات و شکلات غافل نشوید! تمامی میوه‌ها همچون پرتقال یا نارنگی مرکباتی مفید هستند که تا ۱۹ % احتمال سکته را پایین می‌آو‌رند. بنابر تحقیقات گسترده در بریتانیا بر روی ۲۱۰۰۰ نفر، به طرز شگفت انگیزی دریافتند آنهایی که روزانه تا ۱۰۰ گرم از هر نوع شکلاتی را می‌خوردند، ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر حمله‌های قلبی بوده اند.
  • از وضعیت روحی خود غافل نشوید. به خصوص افراد بالای ۵۰ سال که نزدیک یائسگی و افسردگی احتمالی‌ ناشی‌ از آن هستند، بیشتر در معرض خطر سکته خواهند بود.

مقاله های مرتبط

متن دیدگاه

دیدگاه ها